home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Saturday 19 May 2012

Jururawat Cun!

 Gambar Hiasan : kebas dari Blog Miss Iza Pink

waktu ini aku sedang duduk di meja aku dalam bilik guru yang sunyi dan sepi. sesepi hatiku... yucks!! tetiba aku jadi jiwang ni kenape??? what happend to me???... oh God!. hehe... propaganda semata-mata. hari ni aku tak berape nak ade mood sangat lah. jadi aku tak join member-member yang takde kelas pergi kantin. aku duduk di meja sambil periksa buku student. tapi oleh sebab aku bosan, aku buka lah laptop. online jap. tengok komen-komen kat FB. tiba-tiba lalu dua orang cikgu perempuan. semasa lalu meja aku tu. aku dengar perbualan diorang yang lebih kurang macam ni.

cikgu 1 : eh, ko kenal tak jururawat yang cantik tu?. alah yang kerja kat klinik depan tu aahhhh...

cikgu 2 : yang putih-putih dan tinggi tu ka?.

cikgu 1 : iyalah bah.... kau tahu kah cantiknya lah dia tu, tapi dia punya laki punyalah gemuk! tidak padan betul dengan dia.

cikgu 2 : #@%$^&....


dialog seterusnya dah tak kedengaran sebab diorang dah jalan sampai ke hujung. jarak meja aku dengan meja diorang jauh sikit.


aku tersenyum dengar kata-kata cikgu tu. sambil pasang earphone kat telinga, aku pun buka blog aku. niat nak cerita pasal benda ni lah. Jururawat memang ramai yang cun. kalau tak cun, kang tambah sakit pula orang yang diorang rawat tu. hehehe. tapi persoalan nye... DAH KENAPE KALAU DIA CUN???. suka hati dia lah kalau dia nak kahwin dengan yang gemuk ke, hitam ke, pendek ke, ape pon lah. lelaki yang tak kacak ni tak layak ke kahwin dengan perempuan cun?. yang nak tatap muka lelaki tu hari-hari jururawat tu bukan diorang. so WHAT?.
ni lah manusia ni tahu nak mengumpat je. Pantang nampak benda yang lain sikit. samalah juga kalau perempuan yang tak berape ak cun dapat lelaki kacak, mahu nya orang kata perempuan tu dah bomohkan lelaki tu. dah free-free dapat 2 dosa. package kot. sambil mengumpat, memfitnah lah pula.

Nabi Muhammad ada pesan, nak cari jodoh ni kena tengok juga pada kecantikkan. Tapi cantik dalam islam ni bermaksud yang mampu menenangkan jiwa dan menyejukkan hati yang memandangnya. kalau pun pandangan orang lain terhadap suami/isteri kita tak cantik, tapi kalau dari pandangan kita dia mampu bagi kita ketenangan, itu dah cukup bagi kita kebahagiaan.

No comments:

Post a Comment