home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Monday 1 April 2013

Bukan Blogger tegar ~

Assalamualaikum

Lamanya aku tak menaip kat blog aku ni. Bahkan tengok blog aku pun aku takde masa. Dulu, aku wujudkan blog ni untuk bercerita tentang isu semasa. Aku suka bercakap tentang politik. Ramai yang kata, terutamanya anak muda, "Aku tak suka politik". Tapi semua orang suka bercakap dan mengomen tentang apa yang pemimpin telah laksanakan atau belum laksanakan atau tidak laksanakan. Bukankah itu sebahagian dari politik?. Semua orang suka mengomen. Dan sebenarnya semua orang suka berpolitik. Masih tak nak mengaku?. Dewasakan fikiran masing-masing.
Jadi, Selamat mengundi lah kepada sesiapa yang dah cukup umur dan dah daftar sebagai pemilih. Yang belum cukup umur, sedia lah untuk mendewasakan pemikiran anda. Politik bukan hanya bercakap mengenai Parti Umno, PAS, Keadilan, DAP, atau apa-apa parti bebas. Politik ini terlalu luas. Kerana ianya berkaitan kepimpinan. Bahkan di rumah sendiri sudah mula berjalannya pendekatan politik. Bagaimana seorang anak yang tidak berpuas hati cara ayah nya mengawal dan seorang ayah menjalankan hukuman kepada seorang anak, itu sebenarnya berkaitan dengan politik dalam tanggungjawab. Sebab ayah akan bertindak sebagai pemerintah manakala anak sebagai yang diperintah. Cuma bezanya, ianya hanya dalam skop sebuah keluarga.

Perkara di atas hanya sebagai pendahuluan. Sekarang, aku dah tak buat entry pasal politik. Sebab politik aku, kawan aku kata nampak berat sebelah. Dia kata, aku ni kerja kat kerajaan. Tapi duk kutuk kerajaan. Aku sebenarnya buka kutuk kerajaan. Tak perna sekali pun aku menghina mana-mana pemimpin. Sebab bagi aku setiap orang ada kelebihan dan kelemahan masing-masing. Aku harap penulisan aku dulu dapat menjadi teguran halus kepada para pemimpin yang sedang memikul tanggungjawab. Tak salah kan begitu?

Tapi kawan aku ni asyik membebel ja. Maka aku pun buat blog baru. Aku tak bercerita pasal politik secara terus. Perli-perli je. Bukan sebab aku takut dengan kawan aku tu. Tapi aku malas nak dengar bebelan dia ja. Kawan aku tu nama dia Mr. Abah. hahaha... Abah aku tu. Bos besar aku. Dia kata, Undilah kerajaan!.
Abah tanya, angah nak undi siapa nanti ?. Aku dengan muka penuh yakin menjawab, "undi anda adalah rahsia". Aku dengan abah aku memang begitu. Saling membantah tapi orang kata perangai kami sama saja. Degil. Tapi aku sayang sangat dia. Aku faham apa yang dia telah lalui. Hidup ini kadang-kadang mainkan kita. Takdir atau kita sendiri yang dah memilih jalan yang salah?

Aku bukan seorang blogger yang tegar. Aku takda masa yang kusus untuk meluangkan masa hanya untuk blog macam blogger-blogger yang lain. Aku cuma hadap blog bila aku terasa nak menaip. Sekarang aku cuma taip cerita-cerita yang berkaitan dengan kehidupan atau sedikit isu semasa. Semasa ke?.

Alhamdulillah ada juga orang baca. Rating tak banyak macam dulu. lagipun aku dah buang butang Follower. See? aku tak gila publisiti. hahaha. Tapi boleh lah, memang kita buat blog untuk bagi orang baca kan. kalau takda yang baca pun. sendiri baca sudah lah. awesome tak?. haha.

Aku rindu someone ni... peluk bantal sat.. Bye ~~~


No comments:

Post a Comment