home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Wednesday 19 February 2014

Langkah baru...

"cinta itu datang sesuka hati, namun perginya hanya di bawa mati..."

Derasnya mendesup jauh ke hatiku..
Ibarat sebuah watak yang dicipta di dalam novel.
berlari mengejar penamat cerita..
Taksub melihat kesudahan.
Tapi jauh di sudut hati yang dicari hanya yang indah.
Biarlah sepanjang perjalanan hati berdarah,
asalkan dihujung adalah penawar luka.

Kini aku di sini..
berada di tengah ayat cerita..
dengan kaki yang masih melangkah mencari..
apa yang ku cari sebenarnya?.
adakah aku sedang mencari sesuatu yang hilang?.
atau aku menafikan sesuatu yang nyata di depan mata?

Sesuatu mengikat hatiku..
ikat rapat sehingga lubang indera lelah.
Buntu.
Kenapa harus pada waktu ini..

Nafas..
Laju hati bergetar rindu.
Entah kenapa aku mesti bermain dengan kata.
ingin menjadi romantis walaupun yang dekat hanya sarcastik.
Langsung tiada perkaitan.


Kembali macam zaman sekolah... Muka ganas tapi suka duduk sendiri, bermain dengan pen dan buku. menulis ayat yang entah mana arahnya. Kontra sungguh dengan gaya. Nampak keras tapi rapuh. Rapuh dengan kerana asakan dugaan hidup. Bahagia yang terbit sebentar di rentap kejam oleh sengsara. Sejak itu terasa cinta hanya di awangan. Tidak mampu di gapai, hanya menyapa seperti angin. berlalu seperti mempermainkan diri. Rasa bodoh menikmatinya. Sejak itu juga bagiku cinta itu kejam... susahnya untuk senyum tapi bila senyum kesedihan di ludah ke muka. Hanyir sehingga terpadam semua senyuman. Entah kenapa aku suka meratapi waktu silam.. sedangkan aku perlu berani melangkah mencari bahagia. Bukakah itu yang aku mahu?. Aku lepaskan waktu gelap itu.. aku mengejar cahaya.. tapi bila ku pandang belakang.. ia menjadi bayang-bayang.. degil untuk pergi.

No comments:

Post a Comment