home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Friday 14 November 2014

Menikmati 1 jam terindah dalam sehari bersamamu

Jam sekarang 1:17 am.. aku start menaip...


Biasanya bila masa-masa macam ni aku tak dapat tidur, tu sebab aku banyak kerja. Ye.. kerja aku banyak. Tapi mood buat kerja tu tak ada. Entah di mana... puas ku cari.

Merenung bantal sebelah yang tidak bertuan tanda aku sendiri lagi malam ni. Masih Sendiri.. itu kata yang lebih tepat. Bukan merungut dengan satu kesunyian. Tapi sekadar mencari teman untuk meluah rasa. Lebih kepada melepas beban yang menggasak.
Benar kata abah,
"kalau dapat pasangan yang sibuk atau waktu kerja tak menentu, kita jangan fikir apa kesan pada dia saja, tapi kita kena fikir kita tahan atau tidak ?". 

Waktu itu yang aku fikir hanya cinta.. Walaupun tiap hari ku renung wajahnya, tapi tetap terasa rindu.
Dulu aku bersoal dengan hati, "apa rasa bercinta?". Kini ku berani kata, cinta itu rasanya 'sedap-sedap sakit'.



'SEDAP-SEDAP SAKIT'

Perumpamaan yang baru aku olah. Agak pelik bunyinya bila di tuturkan. Sedap sebab kita rasa hidup kita ada bunga keliling... rama-rama terbang dalam perut. Sakit sebab cinta itu di titipkan dengan rindu. Rindu itu sebenarnya sakit. ibarat.... hmmmm ibarat apa ek... Ibarat kena semut di impit biskut besar, nak di buang sayang, nak di angkat berat. Sesuai ke perumpamaan gitu? Suka hati aku lah kan.. hihi.. Aku ni tengah ketagih main COC, siapa tak tahu kan game tu. Jadi viral dah sekarang. Tapi hidup kami berdua pun macam tu. Asyik Clash... Dia balik rumah, aku pergi kerja. Aku balik, dia pergi kerja. Aku bangun, dia tidur, aku tidur, dia baru balik. Kadang-kadang nak je suruh dia berhenti kerja. Tak pun baling batu kat dia, supaya dia rasa rindu itu apa rasanya. Tapi itu semua mainan cinta monyet. Kita sudah dewasa, maka, kita membawa tanggungjawab setiap hari. Tiap hari kita berusaha bermain dengan cinta.. walaupun hanya dengan SMS.. paling kurang 1 jam akan cuba di kongsi bersama. Awak tahu tak saya rasa apa 1 jam tu?. Sedap sangat.. sebab rasa macam biskut besar tadi jadi ringan.

Bila matahari muncul nanti, kita akan memulakan hari yang baru.. harap cinta kita masih yang lama seperti saat pertama saya mengucap kata cinta dan kemudian bercambah. harap cambahan itu telah menjadi dahan yang kukuh supaya dahan itu juga mampu membentuk cambahan yang baru. Romantik ke jiwang ye ayat tu?. hahaha...

Saya nak temani awak seumur hidup saya. Saya nak bahagiakan awak sampai syurga.. Tapi andai takdir itu bukan milik kita, hmmmm.... pastikan takdir bertukar jadi milik kita. Sebab saya takut untuk membayangkannya.. 


Sayang, abang tengah rindu sayang ni..  :'(

No comments:

Post a Comment