home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Monday 15 October 2012

sepetang bersama moody

aku dari tadi selongkar beg.. semua beg aku selongkar. turun naik rumah, keluar masuk kereta... ah!  tak jumpa!... telefon aku hilang!!!!.

Tedang sekali tin kosong tepi tangga. konon nak tunjuk aku ni tengah tak puas hati lah ni. Gol!!!!!..

" Ko ni dah kenape Am? aku tengok dah serupa kucing nak cari tempat beranak".. Nizam dengan muke bajet cool mengutuk aku. Demnn!!.

"Aku cari telefon aku lah, ko ade nampak?".. aku pun jawab dengan muke alah-alah macho. Cop! aku memang macho! "Entah.....". Cet! Nizam jawab macam tu je. Dengan tak pandang aku pun. demn!

kedengaran azam maghrib..

Ah!.. nanti-nanti je lah cari!.

Usai solat maghrib....

Sambung cari lagi.. Entah kenapa aku macam nak cari sangat telefon. Rasa macam ada orang nak telefon aku. Tapi setelah aku penat dan rasa malas nak cari, aku biarkan je lah..

Duduk-duduk kat balkoni, tengok langit yang tiada bintang. Rasa macam hati aku juga, tak da apa. kosong... Renung jauh-jauh... serabutnya fikiran aku. Bukan pasal telefon tu. Aku tak kisah sangat telefon tu pun sebab aku ada telefon yang lain lagi.

Tengok SMS dalam telefon aku satu lagi.. Cerita tentang mee rebus, nasi beriyani dan Button Purple.. Tiba-tiba aku rasa bersalah sangat. Tambah-tambah penyedap rasa bila lagu Kumpulan Ungu yang bertajuk Sayang, berkumandang dari bilik member aku.

Entah harus dari mana
Ku memulai kata-kataku
Resah gelisah tak menentu
Dari jauh lubuk hatiku

Bukan bukan keinginanku
‘Tuk mencoba meninggalkanmu
Namun tak bisa ku jelaskan
Aku takut menyakitimu

Berat rasanya
Berat rasanya untuk
Ungkapkan kata meski bualan hati

Sayang maafkan
Aku ingin putus
Sayang maafkan
Kita harus putus

Demn!!

Taip sms..

Fon sy hilang laa


tit tit.. tit tit (bunyi sms)

Fon awk ilang? yg celc0m ke? ce misk0l. jap sy misk0l


telefon berdering... tengok kat skrin.. "Acik"

tekan punat hijau..

Aku : Assala..... 
Acik : Angah!!!! pasai pa acik kol kat nomboq sekom tu x leh!.
Aku : Angah tak tau mane tah letak telefon tu. ni awat sora senghak?
Acik : Kawan acik meninggal.. sedih.. nak teriak (nanges)
Aku : Sape-sape???
Acik: @#&#&#& dia ade kol ari tu lepas tu^@^#%& sakit@*(@8 paru-paru dia kena jangkitan kuman. lepas tu*@*#*#&#* tadi ada kawan sorang lagi kol bagitahu kawan tu dah meninggal. acik@*(#(*@(*@
Aku : Oooo lagu tu.. (dalam hati "ape adik aku cakap ni?)

dengar suara dia serak seban nangis. aku biarkan je lah dia cakap sambil nangis, jadi aku tak faham sangat apa dia cakap. Tapi memang sedih juga lah..

Aku : Acik...
Acik : ye...
Aku : Janganlah sedih... sudah-sudah lah tu. Tak baik nangis macam ni. kesian arwah kawan acik tu.

dengar acik tarik-tarik hingus.. :p

Aku : Acik..
Acik : Okey.. tak nangis....
Aku : Kalau angah pun pergi awal macam kawan acik tu, acik nangis macam ni juga ke?

Tut.. tut... tuttt...

panggilan di matikan.. 

beberapa minit kemudian..

tit2. tit2.. (bunyi sms masuk)

Angah jahat!! kalau angah pergi awal, acik benci angah!

uh... marah rupanya...

"Acik, janganlah marah, kalau dah ajal angah sampai awal, angah nak buat macam mana.. angah buka saje-saje nak tinggalkan acik."

hanya mampu cakap dalam hati. tak sampai hati nak sent.. padahal dah siap taip.

baca sms yang masuk tadi masa aku tengah calling dengan acik aku.

msuk v0ice mail laa. t'tggl kat sk0la kot?

aku pun cuba buat panggilan. memang masuk voice mail.. Baru teringat, tadi aku basuh seluar. buka-buka je terus campak mesin basuh. Demn!!!

akhirnya... malam ni telefon aku pun dah jadi arwah. Dah lah malam ni ada orang merajuk, telefon jadi arwah, kene marah dengan acik pula tu. memang betul-betul tak betul lah malam ni. 

apa pun, semoga roh sahabat baik adik aku tu di tempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Aku kenal juga budak tu. Arwah tu tinggal dekat je dengan kampung aku. Kiranya aku kenal lah juga dengan keluarga dia. kawan adik aku sejak kecik lagi. sebab tu adik aku sedih sangat. Aku memang tak rapat dengan arwah. tapi aku rapat dengan adik arwah. Adik dia baru tingkatan 3. errr.. maknanya dia tengah PMR. tadi kertas matematik dan kemahiran hidup. Harap-harap dia boleh fokus jawab. Al-fatihah buat arwah.. 


aku  masih  ada projek memujuk.

2 comments:

  1. :).. kamoo nty ajar adk mcm ane na wat blog hbat mcm kamoo.. adk nty kn ea.. hope bgi tnjuk ajr kat adk.. :)

    ReplyDelete