home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Sunday 2 December 2012

-26 Ogos 2012-

Selepas beberapa bulan aku 'rapat' dengan dia,
tiba-tiba aku rasa macam nak mengenang satu tarikh.
Maksud aku, satu tarikh yang boleh kami ingat sebagai ulang tahun.
Ulang tahun pada hubungan yang entah apa statusnya.
Kami tak perna kata kami ni 'Couple' atau bercinta.
Macam budak-budak saja.
Cuma hubungan kami lebih kepada sahabat.
Sahabat rapat yang ingin berkenalan dengan lebih rapat.
Dan ingin menuju ke satu tahap ZON HALAL.

Dia cadangkan satu tarikh.
Dia kata, tarikh ini istimewa.
Itu lah tarikh ketika kali pertama aku kata,
"sebenarnya saya suka awak".
Serius aku tak sangka dia simpan lagi SMS tu.
Sebenarnya masa tu aku memang takut nak cakap.
Tapi aku cakap saja 'suka' sebab perkataan suka itu agak umum.
Dia gadis yang amat baik, tapi boleh di ajak berbual.
Maksudku berbual apa saja.. minat kami juga hampir sama.

Sebenarnya selepas aku luah itu,
dia tak perna pun balas "saya pun suka awak"
SMS itu berlalu macam tu saja.
Sebab tu aku tak pernah sangka di simpan SMS itu.
Serius tak sangka

-26 Ogos 2012-

Aku tak mahu ikat dia dengan hubungan cinta.
atau istilah budak-budak sekarang, 'kapel'.
Aku tak mahu pergi jumpa dia atau bergayut di telefon.
Sebab aku tak mahu hubungan kami tercemar.

Cinta itu tak haram, sebab ianya perasaan indah yang diberikan oleh Allah.
Tapi yang buat ianya jadi haram adalah cara kita meraih cinta.

Walaupun aku ni takdalah kategori lelaki berkopiah yang alim.
Tapi aku masih tahu bahawa cinta islamik itu sebenarnya tidak wujud.
Yang wujud hanya cinta selepas nikah.
Jadi aku biarlah hubungan ini tanpa 'title'
Tapi aku tahu kau rasa apa aku rasa..

Semoga jodoh itu cepat datang

No comments:

Post a Comment