home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Wednesday 31 July 2013

satu




...................waktu aku masih belajar di salah sebuah kolej matrikulasi, aku selalu perhati seorang budak perempuan ni. Ada yang menarik tentang dia. Memanglah tak elok duk tengok anak dara orang. Tapi masa tu, perhatianku seakan-akan di tarik untuk melihatnya. wajah polos, muka yang ke anak-anakan, gaya kampung tapi aku dengar kabar, dia antara pelajar yang bijak. Budak pointer tinggi-tinggi lah katakan....
Dia seorang gadis yang biasa-biasa saja dari segi penampilan. Dari segi wajah juga biasa-biasa saja. Tapi mata dia sangat cantik dan raut wajahnya sangat comel. Kadang-kadang aku suka saja-saja terserempak tapi buat-buat tak kisah kewujudnya. Sebab orangnya rendah. Aku tak perlu berpaling tapi cukup melihat sisi nya.. Hati berdebar... Tapi tak perna sekalipun kami bertegur sapa. Aku yakin, dia sendiri tak sedar yang sebenarnya aku suka terserempak dengan dia.
satu hari tu, pen aku tertinggal di makmal. Kami buka sekelas tapi hari itu, selepas selesai kerja makmal, kumpulan mereka berganti. Aku patah semula ke makmal. Dari situ pandangan kami bertemu. Aku cuba memberi senyuman. Tapi responnya seperti hanya angin yang menyapa. Tiada balasan. Bahkan balasan pandangan juga tidak ada. Dia berlalu kosong. Seolah-olah aku tidak wujud. Memang lah kan... sebab dia tak kenal aku pun. Cuma aku yang dalam diam suka tengok dia.
Hari-hari yang berlalu tetap begitu. Tiada kata teguran,sapaan mahupun perkenalan. Berlalu tanpa ada kenangan yang boleh dikongsi bersama. Aku pun tak perna mencuba berbual dengannya. Masa tu, aku sendiri tak faham, aku sekadar suka tengok dia atau mungkin lebih dari itu..?
Sehingga kami menamatkan pengajian kami di kolej itu...........

No comments:

Post a Comment