home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Wednesday 1 January 2014

Ros Biru Untuk Dia,

Sejak akhir-akhir ini aku rasa janggal untuk berbicara dengannya.
Walaupun cerita itu sudah biasa kami kongsi.

Awak dah makan ?. 
Awak dah Solat ?.
Awak dah mandi ?.
Awak sihat tak ?.
Hari ini ada cerita menarik ?.

Sepanjang 493 hari kita bersama, itu lah soalan yang tidak perna hilang dari hari yang berlaku. 
Tapi entah kenapa, janggal sungguh untuk aku habiskan bulan Disember ini.
Aku harap ini bukan Disember terakhir buat kita.. Jauh sungguh harapanku.
Semalam, kita bercerita tentang novel. Ros Biru Untuk Dia.
Oleh sebab kau suka Purple, kau tukar tajuk novel tu, 'Ros Purple untuk dia'
Kalau bunga Ros Purple itu wujud, aku akan berikan pada kau.... :)

Kau sangat tertarik pada cerita novel itu.
Aku fikir aku dah bagi novel itu pada kau, rupanya salah.
Novel yang dulu tu bertajuk 'Buat yang teristimewa".
Semalam aku cerita separuh saja kita novel itu.
Cukup pada babak kemuncak.. Kau memujuk.. lepas tu.. lepas tu...
Aku kata, "sabarlah..."
"Alaaaaaaaaa...." panjang sungguh keluh mu.
Rajuk yang sering buang aku berasa rindu.

Malam ini kau tuntut aku untuk sambung cerita kelmarin.
Tapi keletihan menjalankan tanggungjawab di siang hari buat kau lebih berminat untuk tidur.
Kesian dia letih...
Wajah mu ketika tidur sungguh tenang.
Tenangnya wajah menyembunyikan seribu luka.

Sekarang aku sedang dengar lagu Relakan Jiwa.
Sudah berpuluh kali aku ulang.
Menanti kau bangun.
Kini Sudah jam 12:00 am.
Sudah masuk tahun yang baru.
Selamat tahun baru sayang... Semoga tahun ini adalah tahun bahagia buatmu.

Kau kata, 

"Bed time Story bila saya bangun ye abang.."

Aku sedang menunggu bidadari ku untuk terjaga..

Walaupun hidup kita bukan seperti novel
Walaupun di terjah dengan dugaan yang dasyat
Tapi akhirnya tetap bahagia.

Namun aku tahu,
Karangan Allah itu jauh lebih baik..

No comments:

Post a Comment