home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Saturday 4 January 2014

Saat ini

Saat ini, aku sedang dengar lagu Everything by Chester See.

Lirik yang paling aku suka adalah..

"Your eyes are wonderful, your smile is too".

Simple tapi sebenarnya cukup memberikan kesan buatku.
Tadi aku buat 'sesuatu'. Sesuatu yang indah dan menjadi mainan impian kami.
Sesuatu apa ?. Dia faham apa yang kami buat saat ini.

Dulu aku bertanya kenapa dengar lagu itu mampu menjadi haram,
Sedangkan ianya cuma lagu.
Dulu aku perna terfikir, islam ini terlalu mengongkong.
"Itu hanya sebuah lagu!."
Bisikan syaitan membuatkan aku mempersoalkan hukum Tuhan.

Ketika itu aku masih berfikiran suci.
Nafsu ku belum menguasai diri.
Ketika itu bagi ku lagu hanya lagu.

Tapi,

Bila aku telah cukup dewasa.
Aku mengenal cinta.
Ketika itulah lagu itu merasukku.
Patutlah ianya mampu menjerumus ke arah haram,
kerana setiap lirik mampu menjauhkan diriku dari Sang Pencipta.
Setiap bait lirik yang memuja kekasih akan membawa aku membayangkan tentang dia.
Ketika itu entah di mana ku letak Tuhan.
Terfikir jauh melewati hati yang sarat dengan cinta.
Tapi yang malangnya cinta itu entah beratnya kepada siapa.
Terasa diri menduakan Tuhan.

Allah...Tolong jauhkan aku kepada perkara yang melalaikan.
Ingatkan aku pada-MU Ya Allah.
Sebak.

Sebak hanya seketika..
hati mula mengingat yang lain.
Jadi baik aku matikan lagu.
Dengar pula lagu-lagu yang lebih baik.
Nafsu itu telah sedap untuk dilayan.
Kerana itu,
atau Mungkin kerana itu...
Aku mudah tergelogsor dari jalan.

Semoga iman ku bertambah kuat.
Aku mahu meletakkan cinta Allah di tempat tertinggi.
Tapi mungkin kerana rendahnya keimananku buat aku menipu hati.
Keliru dengan pemilik tempat teragung.
Walaupun terang nyata siapa pemilik takhta agung itu.
Allah..
Tolong sedarkan aku jika aku lalai lagi.
Tolong mudahkan cinta ini.
Engkaulah harapan ku buat takdir yang masih belum tahu di mana arahnya.



Tuhan, terima kasih berikan aku perasaan cinta :)

No comments:

Post a Comment