home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Thursday 21 August 2014

Bertanya tentang rasa..

Bertanya tentang rasa..
Aku melihat sekeliling mencari jawapan.
Senyum..
Apa yang ku cari?.
Berjalan di sepanjang lobi yang berhabuk..
Di tepi hutan.. Di belakang bunyi bot.
Laut..
Aku masih melihat sekeliling, apa ku cari..
Dia yang jauh tp terasa menyempit di hatiku.
Rasa dekat..
Tuhan.. Kenapa kau beri rasa ini ?.
Kenapa kau beri saat aku begini?.

Selipar getah ku pakai..
Cuba mencari ruang yang boleh legakan hati.
Aku terlalu rindukan dia..
Aku terlalu rindukan mu..

Berjalan sekeliling..
Sentuh pucuk pokok..
Satu hari nanti kau akan jadi hijau.. Kuning.. Coklat dan jatuh..
Adakah Hidup mesti begitu..?

Tuhan.. Ku rindu dia..
Kenapa kau usik aku dengan rasa ini..

Ah.. Aku sebenarnya yang cipta.
Kenapa aku mulakan..
Indah tp ku siksa dia..
Maafkan aku..

Dan.. Aku terus duduk di bawah teduhan Tuhan..

Terus bertanya tentang rasa...

No comments:

Post a Comment