home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Tuesday 21 August 2012

Cinta Terakhir


kau cinta pertamaku 
kau cinta terakhirku 
tiada apa yang bisa menafikan kasih kita 

kau ayu dimataku
satu antara seribu 
tiada antara di dunia 
mungkinkan terputus di tengah jalan 
mungkinkan terlerai tanpa ikatan 
usah ragu dengan takdir

kau ayu dimataku 
satu antara seribu 
tiada antara di dunia 
mungkinkan terputus di tengah jalan 
mungkinkan terlerai tanpa ikatan 
usah ragu dengan takdir

mungkin kitakan berbeza haluan 
berakhirnya cerita percintaan 
segalanya ketentuan tuhan

mungkinkan terputus di tengah jalan 
mungkinkan terlerai tanpa ikatan 
usah ragu dengan takdir 
mungkin kitakan berbeza haluan 
berakhirnya cerita percintaan 
segalanya..

mungkinkan terputus di tengah jalan 
mungkinkan terlerai tanpa ikatan 
usah ragu dengan takdir 
mungkin kitakan berbeza haluan 
berakhirnya cerita percintaan 
segalanya ketentuan tuhan

segalanya ketentuan tuhan....


Lirik kat atas tu lagu Aiman yang bertajuk cinta terakhir. Aku suka sangat lagu tu. kena lah sikit dengan hidup aku kot.. hanya berharap pada ketentuan Allah.

Tiap kali aku dengar lagu ni, aku mesti teringatkan seseorang. Memang aku tak berani nak luah rasa hati kat dia, tapi rasanya itu yang lebih baik kot. Aku selalu doa agar dia dapat pasangan yang terbaik tapi dalam masa yang sama aku doa, aku lah orangnya. Tapi adakah aku yang terbaik tu?.

Jarak kita memang jauh sangat. Jauh sangat....! tapi hati selalu kata dekat. Kita mengharungi saat-saat yang berbeza. mengharungi dugaan hidup masing-masing tanpa mengaitkan hidup masing-masing. Tapi aku tetap nak tahu hari ni kau buat apa? sihat tak? dah makan ke tak? solat cukup tak?.

Kerana cinta itu fitrah, Allah letakkan benih cinta dalam hati aku.. daun-daun cinta yang menyubur tu pula tertulis namamu. Jiwang kan aku??. aahhh gelak-gelak!. tapi itu kenyataannya. Sakitnya menanggung cinta seorang diri. Aku teringin nak bina maligai yang indah untuk meletakkan cinta itu. Tapi aku tahu aku takkan mampu untuk membinanya. Bahkan pondok kecil pun belum tentu mampu ku bina.

kau cinta pertamaku 
kau cinta terakhirku 
tiada apa yang bisa menafikan kasih kita 

memang ayat sedap di dengar.. tiada apa yang bisa menafikan kasih kita.. tapi dengar air mata aku hanyutkan kasih itu. aku tidak berhak untuk memilikimu..

emmm.. dah cinta tapi tak layak pula kan. Bukan semua yang kita nak kita akan dapat.

mungkinkan terputus di tengah jalan 
mungkinkan terlerai tanpa ikatan 
usah ragu dengan takdir 
mungkin kitakan berbeza haluan 
berakhirnya cerita percintaan 
segalanya ketentuan tuhan

segalanya ketentuan tuhan....

aku sedaya upaya nak positifkan diri. tapi kenyataan tetap kenyataan. Ustaz kazim kata, "kalau kita sayang orang tu, kita buat dia bahagia"

jadi... sebab aku nak kau bahagia, aku pendamkan saja rasa itu. Aku dah janji dah.. aku datang bukan untuk buat kau kecewa. Jadi, apa gunanya kalau aku luahkan rasa itu,

Kalau pun kita dapat bersama, aku tahu aku hanya mampu bagi kau kebahagiaan yang sementara dan akhirnya dalam paksaan aku terpaksa pergi juga kan. Aku sayang sangat kat kau!! tapi aku tak mampu buat apa-apa dah. Namun sepanjang sisa hayatku, aku harap dapat terbitkan senyum pada wajahmu.



segalanya ketentuan tuhan....



No comments:

Post a Comment