home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Sunday 6 October 2013

"Cantiknya Hanis Zalikha !"

Selamat malam buat seorang budak yang tengah merajuk.

Assalamualaikum buat mereka yang sedang membaca.

Tajuk entry kali ini adalah agak miang untuk seorang lelaki macam aku.
Maklumlah.. duk puji-puji pompuan yang takda kaitan dengan hidupku.
Atau kaitan nya hanya saudara seislam..
adalah juga kaitan dengan si cantik manis tu kan.
Okey.. Tapi motif entry ini di tulis taip adalah kerana ucapan itu seorang budak telah merajuk.
Fuhhh... sentap!.
Bukan aku yang sentap. tapi dia.
itu dia.. itu diaa...
Tapi untuk mengurangkan rasa merajuknya itu,
Aku pula yang sedang merajuk.
So, kesimpulannya, siapa yang tengah merajuk ni???
Jawapannya, ada dua orang budak yang tengah merajuk.
Puncanya hanya...

"Cantiknya Hanis Zalikha !" .

Dia merajuk sebab dia marah aku puji perempuan lain.
Dia suruh aku jaga pandangan..
Aku tersenyum bila dia kata macam tu.
Dia kata jangan tengok perempuan cantik lagi.
Jadi, aku tak boleh tengok dia juga lah sebab dia pun cantik juga.
Adoiii..
Tapi dia terus merajuk dan suruh aku sambung buat kerja.
Sedih juga lah aku sebab masa free kami bukan banyak.
Tapi bila ada masa free macam ni, masa ni jugalah adegan merajuk berlangsung.
Yes! salah aku juga lah. Yang pi puji perempuan lain tu pe hal kan..
Tapi yang aku merajuk ni.
Hari-hari aku duk puji dia.
Hari-hari aku cakap benda yang baik-baik kat dia.
Tapi sekali je aku puji orang lain, terus dia lupa beratus kali aku puji dia.
Adil ker???

tak ada yang adil ke tak. kesimpulan nya..
Jaga lah pandangan kita.

Padan muka aku.

Tapi Hanis Zalikha memang cantik. hahaha..

tapi cantik itu tak semestinya yang paling indah. Kerana bidadariku hanya kamu :)

ini lagu untuk awk..



Ku pendamkan perasaan ini
Ku rahsiakan rasa hati ini
Melindungkan kasih yang berputik
Tersembunyi di dasar hati

Ku pohonkan petunjuk Ilahi
Hadirkanlah insan yang sejati
Menemani kesepian ini
Mendamaikan sekeping hati

Oh Tuhanku
Berikanlah ketenangan abadi
Untukku menghadapi
Resahnya hati ini mendambakan kasih
Insan yang ku sayang

C/o:
Di hati ini
Hanya Tuhan yang tahu
Di hati ini
Aku rindu padamu
Tulus sanubari
Menantikan hadirmu
Hanyalah kau gadis pilihanku

Kerana batasan adat dan syariat
Menguji kekuatan keteguhan iman
insan yang berkasih

No comments:

Post a Comment