home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Saturday 30 June 2012

Aku ada Ipad

Tajuk Entri aku macam bajet nak berlagak kan. tapi memang aku ada Ipad pun. ko ade?. Harga Ipad sekarang ni takdelah mahal sangat. Dengan hanya kurang dari Rm2000 kita dah boleh memilikinya. Aku bukan nak cerita pasal Ipad sangat lah. Benda ni pun bukannya satu keperluan. Benda ni cuma satu.. macam keinginan je. Takda pun takpa. kalau ada, alhamdulillah lah kan. Lainlah kalau barang-barang seperti makanan dan pakaian, yang tu memang barang yang perlu ada.

Mengenai Ipad ni, aku ada sikit nak kongsi...

Pada suatu hari, Ammar dan kawan-kawannya sedang berjalan-jalan di sebuah pusat membeli belah. Oleh kerana terlalu letih selepas membuat lawatan ke kedai-kedai yang ada di dalam pusat membeli belah, mereka pun berhenti di tepi tangga sambil melihat orang ramai yang sibuk turun naik tangga. Tiba-tiba, lalu sekumpulan gadis yang boleh dikatakan menawan. Mereka kelihatan sungguh anggun dan moden. Salah seorang daripada mereka sedang asyik bermain dengan Ipadnya sambil kaki menuruni tangga. Beberapa langkah kemudian.... Tum!!!... ( betul ke bunyi jatuh macam tu?) berdebuk gadis ayu tadi jatuh.


aku dan kawan-kawan aku tak dapat tahan gelak, terus belah dari situ dan gelak puas kat hujung kedai. Kadang-kadang manusia ni suka bergaya tak kena tempatnya. Sibuk sangat nak tayang kat orang "aku ada Ipad", akhirnya memakan diri sendiri. Tu nasib baik jatuh terduduk je, kalau jatuh tertonggeng kat bawah tangga, mahunya setahun tak shopping sane. Adoyai!!

kalau ye pun nak tayang Ipad tu, cubalah duduk kat mana-mana bangku yang di sediakan lepas tu main Ipad tu puas-puas. Tak pun, kalau nak tayang sangat, pergi bersila tengah-tengah shopping complex tu, lepas tu angkat tinggi-tinggi Ipad tu. Tak delah jatuh macam tu kan. Rugi je muke ayu tapi jatuh.

Apelah motif orang main Ipad sambil jalan-jalan kat shopping complex ek...???


No comments:

Post a Comment