home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Thursday 7 June 2012

Nalub Hujut

Korang faham tak tajuk aku tu?. korang tak faham? aku lagi tak faham!.
Seminggu aku nampak budak ni asyik tulis nalub hujut kat komen-komen dalam FB. Naik pening kepala aku memikirkan apakah maksud perkataan tersebut. aku buat rujukan kamus, cari kat google, satu ape pun tak jumpa. Oh! pening-pening. aku kol telefon kawan aku, seorang pak ustaz muda terangtangtang, bujang lagi dan kacak. yang paling penting dia single lagi (promote). aku telefon dia tanya apa maksud nalub hujut, dia kata dia tak tahu. jadi bukan arab kot. france pun bukan sebab aku dah lama belajar france, tak pernah pulak aku jumpa perkataan tu. Senang cerita, aku tanya je lah 'Housemate' dia. Mulanya housemate dia kata tak tahu, jadi aku suruh lah dia tanyakan budak tu.
apa yang aku dapat dari jawapan nye?.


Nalub = Bulan
Hujut = Tujuh

ceh! wat pening palo den yo!


No comments:

Post a Comment