home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Friday 15 June 2012

Miss-miss

"Miss" ni membawa maksud yang banyak. Mungkin orang akan guna Miss untuk 'cik' atau mungkin juga 'ketinggalan' atau 'nyaris'. Tapi hari ini, aku guna Miss sebagai 'rindu'.

apakah itu rindu?. hayati lirik lagu Hijjaz ni.

Rindu itu adalah
Anugerah dari Allah
Insan yang berhati nurani
Punyai rasa rindu
Rindu pada kedamaian
Rindu pada ketenangan
Rindukan kesejahteraan
Dan juga kebahagiaan
Orang-orang yang bertaqwa
Rindu akan kebenaran
Kejujuran dan keikhlasan
Keredhaan Tuhannya
Orang mukmin merindukan
Anak-anak yang soleh
Isteri-isteri solehah
Keluarga bahagia
Para pencinta kebenaran
Rindukan suasana
Masyarakat yang terjalin
Aman dan sejahtera
Merindukan tertegaknya
Kalimah Allah di muka bumi
Dan dalam merindukannya
Keampunan Tuhannya
Dan seluruh umat itu
Merindukan cahaya
Yang menyinari kehidupan
Rindu pada Tuhan


Sewaktu kita hangat bercinta, kata rindu senang benar melucur dari bibir. Bukan dari bibir je, tangan pun sering menari-menari di atas keypad telefon mahupun di atas komputer untuk menaip perkataan rindu atau kalau nak canggih sikit "MISS". 

Perasaan rindu memang lumrah bagi seorang manusia. kadang-kadang, orang yang ada depan mata pun dia boleh rindu. kalau aku, orang yang paling aku rindu adalah arwah mak. dia lah wanita terhebat yang aku pernah kenal. kalau rindu mak+we tu tak pernah lagi laaa... aku kan single (promote). cuma kadang-kadang tu, "rindu" juga dengan bakal isteri aku, siapalah wanita tu kan... manalah dia bersorok. 

pasal definisi rindu tu, aku tak pasti lah pula.. cuma yang pastinya, kalau korang rasa rindu dengan seseorang atau satu benda ni, korang akan terasa nak jumpa dia, nak tengok dia, nak borak dengan dia atau macam-macam 'nak' lagi lah. bak kata orang tua-tua dulu, "kalau rindu makwe, dapat tengok bumbung rumah pun dah ok".

Tetiba aku terasa nak cakap pasal rindu-rindu sebab semalam member aku kata dia rindu aku. terharu kot. hihi...:p

untuk balas kata rindu dia, aku buka satu cerita. lebih kurang macam ni.


AKU : Nak citer ni, minggu depan, Am kene ajar subjek BI, subjek Math Am kene ajar macam biasa, tapi kene tambah subjek BI sebab ada cikgu yang bersalin.

DIA: Tu ke citer nye?, Am kan teror BI...

AKU : Mane ade Teror, setakat cakap I MISS YOU Am reti laa... (niat nak memikat)

DIA : Sengal Betol!


Free-free dapat sengal seketul.. hihi. Kami Bukan kapel ke ape, kami hanya sahabat baik =). Rasa rindu itu sangat indah jika dinikmati dengan betul. Selamat merindu....

No comments:

Post a Comment