home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Tuesday 31 July 2012

zebra crossing

Oleh sebab cikgu english sekolah aku pindah tempat mengajar, aku kena ganti mengajar subjek tersebut sampai cikgu baru sampai ke sekolah aku. Pengetua kata, cikgu baru tu dah ada, tapi tak dapat datang lagi sebab ada masalah peribadi. emm... biasa lah tu, cikgu tu dari semenanjung, nak ajar pula kat sabah. jauh lah juga tu.. Kot-kot mak cikgu tu tak bagi jalan. Aisey! memandai je aku buat andaian. Nama pun cikgu math kan, suka buat andaian sebelum selesaikan masalah. semua huruf nak di jadikan ANU. sudahnya, diri sendiri yang bengong nak cari nilai ANU tu. ANU betul!.

Aku tak nak citer pasal ANU pun. Macam biasalah, aku suka buat pendahuluan lain, isi lain. Kalau jawab karangan, dah tentu-tentu, pasti lagi yakin aku tak dapat markah pendahuluan. Dah STOP!.

Oleh sebab aku kena jadi cikgu B.I dalam beberapa hari, atau minggu atau mungkin juga sebulan, aku pun tak banyak idea nak ajar budak-budak tu. Nasib baik Form 2 jer. emm... Aku ikut je lah buku rancangan mengajar tu. Apa yang patut di ajar kan. Sampai bab karangan, aku bagi tajuk pasal zebra crossing. Kiranya aku nak diorang hurai kepentingan Zebra Crossing di jalan raya tu.

Selepas itu...

Hampanya diriku, bila ramai yang hurai, takde faedahnya zebra crossing ni. Sebab kalau zebra melintas jalan, nanti jalan sesak -_-". K tu je. hampa!. K bai!

P/S : Lain kali, kalau tak faham soalan, jangan buat-buat faham. takdenye cikgu nak marah kalau korang tanye. name pun cikgu, tugasnya mengajar. uh!. 

INFO : Zebra crossing ni garisan hitam putih yang selalu ada kat jalan raya tu. ada garisan putus-putus kat tengah jalan tu, ada yang melintang kat jalan raya, tanda tempat kita menyeberang jalan. Macam dalam gambar bawah ni.


1 comment:

  1. hahahaha... nasib baik dak2 ta jwb kuda belang mampu menyebabkan kemalangan

    ReplyDelete