home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Thursday 30 January 2014

Selamat datang Makwe Baru.

Sejak bangun pagi tadi aku senyum sampai saat ni.
Kawan aku kata aku dah giler sebab minum pun senyum, makan pun senyum.
Kalau senyum-senyum, mestilah ada berita gembirakan..
Beritanya adalah... Kami dapat anak sedara yang pertama!.
Memanglah anak sedara aku ramai tapi yang ni kira istimewa.
Si kecil yang dinanti..
Buah hati ibu dan ayahnya.
Sebenarnya bukan anak sedara aku pun. Secara rasminya bukan.
Tapi secara tidak rasminya 'ye'.
Aku tumpang anak sedara orang.
Nak harapkan along aku bagi aku anak sedara, memang jauh sangat.
Isteri pun tak ada, usah di harapkan yang seterusnya.
Maka keterujaan memiliki anak sedara aku tumpang dari si dia.
Si dia buah hatiku... hihi..
Tadi subuh, jam 2. 57 am aku dapat SMS dari dia.
Dia kata, "akak dah di push nasuk bilik bersalin"..

Aku dah nebes mengalahkan aku suami akak tu.
Tapi cover-cover lah, takkan nak tunjuk pula.
Aku suruh dia tidur sebab besok dia kerja.
Tak lama lepas tu dapat sms lagi.

"Awak dah jadi papa ngah.. Alhamdulillah kul 3.40 pg". mesej yang aku dapat pada jam 3.48. Maknanya dah 8 minit baby melihat dunia. Alhamdulillah..

Tapi... Papa ngah tu gelaran terlalu buruk kot. ape daaahhh..
"Uncle Ammar... " atau budak-budak sini selalu panggil Abang Am..
Abang lah sangat, tak sedar dah tua.

"Projek Subuh".

Aku masih belum tengok mukanya, belum tahu namanya.
Tapi aku tahu baby itu comel.
Dan paling penting sihat.
Aku dah cop dia sebagai Makwe baru aku. hehe

Now, Aku tunggu jam 6, si dia balik kerja.
Lepas tu boleh tengok baby!!...

Tahniah kak eton dan abang Jon (bukan nama sebenar).
Semoga anak itu jadi anak yang hebat untuk dunia sehingga akhirat.
Juga hebat untuk ibu bapa, untuk keluarga, untuk agama untuk negara.

No comments:

Post a Comment