home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Sunday 5 January 2014

Siapa 'mereka' yang bakal menemaniku....

Sekali lagi malam berlalu.
Entah kenapa aku sangat kecut untuk menempuh malam.
Aku matikan semua lampu.
Gelap!.
Dan kini aku sendiri.
ku pandang kiri kanan, gelap.
Tapi untung aku sedang berbaring di atas katil yang embuk.
Berlapiskan cadar purple pemberian dia.
Selesa.
Jadi kenapa aku gusar dengan malam?.
Sebab aku risau jika mentari besok bukan lagi rezeki mataku.
Hujan masih setia berteman dengan malam.
Dinginnya menerpa kulitku.
Enak sebenarnya keadaan itu.
Jujur aku tidak mahu meninggalkan nikmat ini.
Tapi aku tak mampu tipu diri.
aku mesti bersedia untuk itu.
keadaan di sana adakah seselesa begini?.

Seorang ustaz perna kata, suasana kubur sebenarnya sempit.
Tapi amalan baik kita akan meluaskan ruang itu.
Ketika itu 'mereka' menemani kita.
Cahaya mereka menerangi kegelapan kawasan itu.

Tapi jika amalan kita buruk yang banyak,
'mereka' juga akan bersama kita. Sempit, busuk, gelap dan terbit dengan pelbagai rupa.
Ngeri!.
Jujur debar hati kencang mengingatkan saat itu.

Wahai keluarga, sahabat, kawan dan kamu..
Doakan aku selamat.
Dan maafkan dosaku.. Kasihani aku.. :'(

No comments:

Post a Comment