home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Tuesday 26 November 2013

angka 26

"Aku bangun pagi, aku ucap selamat pagi kepadamu. Dada rasa sakit, tapi aku senyum. Kau selalu kata, aku mesti kuat. Untukmu dan si kecil yang berharap diberi peluang untuk lahir. Aku jadi kuat. Aku pergi kerja cari nafkah. Sambil pegang sapu tangan pemberianmu aku tutup mulut. Tahan batuk yang semakin kuat. kadang-kadang ada cecair merah yang keluar. Aku lap dengan mata yang dibutakan. Aku tak nampak warna itu. Itu bukan merah. Mungkin hanya cecair mulut yang kerap merembes. Aku balik kerja, kau masih disitu. Sedang kerja. Aku masih senyum. Menanti petang. 
Malamnya aku masih senyum, kau dah balik. Mungkin kita boleh berkongsi sesuatu. Tentang hari kita pada hari ini. Tapi kau sudah enak beradu. Aku masih senyum. Sebab kau letih. aku pujuk hatiku, dia perlu rehat. kesian dia, penat kerja".


Aku hanya manusia yang masih berjalan mencari cinta.. "Selamat hari kita".


No comments:

Post a Comment