home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Saturday 21 December 2013

Teknik Minta yang berkesan

Apabila kanak-kanak nak minta tapi malu nak cakap..


Dua orang anak sepupu umur 3 dan 4 tahun datang dan masuk ke bilik saya. Nama budak tu Ippa dan Didi. Tiba-tiba depa buat muka terkejut..



Didi : Ahhh... apa atas meja tu ?.

Saya : Potato crisps

Didi : Apa dalam dia ???

Saya : Keropok laaaah.

Ippa : Ada Isi tak ?.

Saya : adalah... ("nak minta lah tu.." cakap dalam hati)

Ippa : Apa rasa kopok tu ?.

Saya : .......... (senyap)

Didi : dap tak ?

Saya : yelah2... korang ambil lah...

Ippa : Baiknya abang...


Membodek.. lalu keluar meninggalkan ku.. dari jauh melihat keropok di baham.. huhu.. Pandai betul buat muka terkejut nampak jajan.

Kalau kedekut, korang kena jawab pun terkejut.. hahaha

No comments:

Post a Comment