home photo HOME.png"/> tips photo BLOGGERdanApa-apatipslah.png kes photo KESHARIINI.png

Sunday 29 December 2013

tenangkan hati

Dia pulang awal hari ini, tapi dia tidak terus pulang ke rumah. Kereta di bawa jauh ke suatu tempat yang dikira mampu menenangkan jiwanya. Sekurang-kurang mungkin boleh tenang sedikit. Fikiran tidak selari dengan fokus mata yang melihat kesibukan ibu negeri Johor.
Perasaan bersalah mula menyerang diri orang di sini. Ligat melihat rintik hujan yang berlumba-lumba terjun membasahkan bumi sang Pencipta. "hmm... Aku tahu aku telah buat kau sedih. Aku minta maaf".. Monolog seorang diri.
Beberapa kali aku minta kau balik ke rumah, tapi kau degil. Kau kata, "tidak ada bahayanya duduk di rumah Allah". Aku rasa lega, 'rumah Allah' bermakna masjid atau surau. Mungkin itu cara terbaik mengubat luka yang aku gores.
Semoga ini langkah yang terbaik...

No comments:

Post a Comment